Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 18 mars 2018

Söndag.

Igår kom jag på att det redan är på lördag som jag ska till härliga Gislaved, men det är inte direkt nästgårds. Tåget tar drygt sex timmar. Så jag kommer att köra.
Först söderut, sova över en natt någonstans, och sedan vidare till Gislaved, föreläsa, och sedan köra den 40 milen hem på lördagen.
När jag var i fina Hyltebruk kunde jag flyga till Halmstad och ta buss därifrån, men det funkar inte med Gislaved som ligger för långt bort från Halmstad och till Jönköping går det inga flyg på lördagar.

MEN, jag gillar att köra så det kommer nog att gå bra. Kommer jag bara iväg i tid är det dagsljus mer eller mindre hela resan.
Det är ju galet ljust ute nu igen, hurra för det.

Det betyder att jag inte kommer att kunna skriva nästa vecka efter London, men måndagen efter kan jag. Från och då och fram till 14 maj har jag inga reser, bara små event i stan att gå på, och kan jobba oavbrutet.
Det ska bli såååå roligt!

Nu ska jag ägna mig åt att vara ledig i 24 timmar.
Wohoo!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Även Växjö flygplats ligger väl fel till...

Åsa Hellberg sa...

Ja, och inga flyg där heller.