Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 17 mars 2018

Ska strax fixa till mig,

och sedan dra mot Norrköping. Jag vill ha väldigt god tid på mig som alltid.
Klockan två börjar min föreläsning, ungefär samtidigt som Samir & Victor börjar sin signering.
Vi är i en galleria och därför är vi på samma ställe, om än i olika lokaler. Det enda som kan ställa till det är parkering, så igår fick jag tips om det från bibblan.
Sedan startar deras framträdande klockan tre och det är då jag är klar och ska tuffa hemåt i samma lugna takt förhoppningsvis.

I morgon är jag 100% ledig och på måndag morgon tar jag flygbussen som går från Liljeholmen.
Det är smartare en måndag morgon än att ta bilen och tar 45 minuter till flygplatsen.
Wohoo.
Det ska blåsa i London men jag har planer på långkalsonger under finbyxorna.
När man ska gå på research får man inte se ut som kattpiss, inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du kommer hem nöjd med dagen.
Så passar jag på att, inför morgondagen, önska dig en fin resa.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack Sanna!