Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 16 mars 2018

Klockan sju är upp med tuppen för min del,

eftersom jag sällan somnar innan tolv, snarare senare.
Men jag vaknade av mig själv idag och valde att angripa tvätten istället för att somna om. Det kan jag göra i eftermiddag istället. Jag är ju NÄSTAN ledig idag.

Jag kom på en manusgrej, en enda mening som jag har vetat att jag vill få med på ett eller annat sätt här, men inte vem det var som skulle säga den. Nu vet jag, och ska lägga in den.
Det blir säkert en sådan som stryks i redigeringen. Det har hänt mer än en en gång att man ser något försvinna som man själv tycker är lysande bra.

Jag var i Liljeholmens centrum igår, och deras H&M är verkligen inte munter. Och H&Ms hemsida går inte att beställa på för mig. Inte via Chrome och inte via Safari. När jag kommer fram till kassan är det stopp.
Något har hänt där. Det har varit likadant i en vecka.
I alla fall. Jag behöver fler skjortor. Jag har en favvis och nu behöver jag fler.
Så när tvätten är klar åker jag till Farsta, hurra för mig!

Det var väl det.
Nu ska jag lägga in det där i manuset och räkna ut vilken tid jag behöver åka till Norrköping i morgon.
Tjohej.

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så bra att du fick till tvätten! Ha en fin fredag!

Pia sa...

Så gött att få check på den på morgonkvisten ;)
Jag är däremot en morgonnisse, tassar gärna upp i tystnaden och börjar pula.
Önskar dig en härlig helg!