Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 1 mars 2018

Jag har vädrat, bäddat, duschat

och knaprar nu på mina fröknäcken.
Vanligtvis på torsdagar är jag i träningslokalen så här dags, men det går en halvdag då och jag har svårt att komma igång efter lunch så idag har jag ställt in den. Det får vara så nu tills jag känner mig helt trygg med att fixa min deadline 16 mars.
Allra helst skulle jag vilja vara klar den 10:e för genomläsning, men det är tveksamt om jag hinner. Ett par dagar fram till deadline går bort till biblioteksbesök.

Så.
Jobb idag och nu måste jag skriva mer än jag har gjort tidigare.
Håll en tumme för flow bakom skrivbord och i soffa!

Torsdag och vi är fortfarande insnöade i Stockholm.
Det vore grymt om allt är borta till på lördag då jag ska till Arboga, men det lär väl inte hända förstås ...

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Nu är det tröttsamtmed vinter och snö, nu vill jag ha vår!