Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 2 mars 2018

Igår kom jag på en grej i manuset som jag ville ändra,

och nu är jag äntligen klar för det påverkade förstås alltihop. Jag får finslipa i redigeringen, nu har jag mer eller mindre bara gjort ändringar rakt av.
Jag vaknade strax efter fem i morse och kunde inte somna om, så istället för att ligga och vrida mig så gick jag upp och gjorde färdigt det här förändringsjobbet.
Nu ska jag försöka somna om, för jag behöver jobba mycket mer senare idag och nu är jag svintrött. Jag är ett halv kapitel fattigare idag än igår – jag tagit bort mer än jag skrev – så om ett par timmar är det full gas framåt igen.

Men jag tror att det här blir riktigt bra, hurra!




3 kommentarer:

Anonym sa...

Starkt gjort!
Hoppas du fick/får lite sömn och lycka till med att få ordning på allt.
För övrigt önskar jag en fin dag och start på helgen.
Sanna

Eva-Lotta sa...

Bra jobbat! Lika bra att passa på om du ändå inte kunde sova!

Åsa Hellberg sa...

Tack Sanna och Eva-Lotta!