Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 2 mars 2018

I morgon är ska jag till Arboga,

och jag tar Fårdan eftersom det ska bli uppehåll. På hemvägen kanske jag kör via Köping för att leta reda på en familjegrav på mormors sida, men det beror på hur mycket klockan är. Jonathan ska visa mig sin nya studio i morgon och det är förstås viktigare i så fall.

Jag tittar också på hur jag ska ta mig till Gislaved i slutet av månaden. De är lite bökigt med tåg och jag flyger allra helst inte, så det blir nog bil ändå. Ungefär fyra timmar åt varsitt håll med föreläsning mitt på dagen borde funka. Hellre köra än att sitta på tåg, faktiskt.
Och att komma hem är alltid att föredra framför hotell, om ni frågar mig.

Konstig dag. Jag är trött som satan, men har jobbat bra efter ändringarna i morse och har bäddat bra för att börja gå mot slutet om sisådär tio dagar, hoppas jag.

Ikväll ska jag se på finalen i På spåret.
Jag tycker att båda paren i finalen har fin kemi (det tyckte jag inte om vissa som redan har åkt ut) alltså hejar jag på båda!

Det var väl det.
Fredag. Bra dag så här långt.




Inga kommentarer: