Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 17 mars 2018

Hemma från ett trevligt Norrköping.

En kvart in i min föreläsning gick resten av köpcentret bananas när Samir och Victor kom in på scenen och det hördes HÖGT ned till oss på bibblan på nedre botten där jag föreläste.
Det var hur mycket barn som helst som väntade redan när jag passerade scenen en timme tidigare.
Gullisar!

Jag köpte en ny Idunmascara som skulle förlänga fransarna, på apoteket igår. Men mina ögon gillade inte den alls. Eller så var det ögonskuggan, men jag tror mascaran.
Min favvis var slut (också apoteket. Idun. Svart, vattenfast som man tvättar bort med 38-gradigt vatten)
När jag inte tål en mascara kliar blir det som om det lite svider runt ögonen. Eller som om någon står och blåser på dem. Jag har svårt att beskriva hur det känns.
Anyhow.
Jag tänker kolla på ett annat apotek i morgon.

(Men istället kollade jag nätet nu direkt och beställde tre för priset av två, heja Åsa.)

LEDIG i morgon och jag ska ägna mig åt nagelmålning och sånt.
Wohoo!



Inga kommentarer: