Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 5 mars 2018

På HBO hittar man den här.



"Fortsättningen" på The good wife, utan Alicia Florrick men med många andra från huvudserien.
Snorbra.
Andra säsongen började igår.

Efter att jag såg den igår kväll, tittade jag på red carpetsändningen på Aftonbladet från Oscarsgalan. Det är en tradition jag har alldeles för mig själv. Vanligtvis ser jag gärna inledningen på själva galan också, men för att göra det skulle man ha en prenumeration på plus extra extra extra för 99 kronor i månaden och så viktigt är det inte för mig.
Jag lägger hellre de pengarna på HBO (eftersom jag inte kan ha allt).

Istället har jag läst om galan nu på morgonen, och med tanke på att jag somnade vid halv tre var det ett under att jag tog mig upp ur sängen för en timma sedan men det gjorde jag.
Jag tror att jag kan jobba ett tag innan jag stupar ett par timmar. Det känns så i alla fall.
Jag har nu helt och hållet, efter igår, klart för mig åt vilket håll jag ska gå och jag skulle tro att jag har sisådär 13 kapitel kvar att skriva.

Det här blir inte lika långt som mina vuxenromaner som oftast är på ungefär 350 sidor när de kommer ut.
Jag träffade en gymnasielärare som starkt rekommenderade att inte göra boken för lång, det var svårt nog att få dem att läsa sa hon och jag tog lite fasta på det. Vi får väl se var det landar. Men snarare på 250 än 350.

Det var det. Nu jobb.
Finast klänning igår hade Allison Jenney!
Bilden har jag lånat från Time magazine. Thank you!


Inga kommentarer: