Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 9 januari 2018

Min kompis Helen har influensa.

Och en överdjävlig sådan, med sjukhusbesök och order om att ta det lugnt.  Jag hade den ju förra julen och jag tror att jag har lite skydd i år tack vare det men man vet ju inte.
Nu tänker jag stanna hemma och inte umgås med någon hade jag tänkt säga, men jag vill ju träna och på söndag ska Jonathan och Linnea bjuda mig på bio och det vill jag ju vara med på.
Jag får väl låta bli att andas, helt enkelt. För sjuk har jag veeeeerkligen inte tid med.

Förra året var jag på benen kanske lite för tidigt och jag kan ha smittat en annan kompis som däckade två dagar efter att vi sågs.
I år sägs den vara värre än förra året. Lunginflammation och sådant elände.

Nästa år ska jag vaccinera mig.

Gör ni det?
Eller har ni haft den i år?



Jag rekommenderade just den här, från SvtPlay, på Facebook - men om ni inte följer mig där. 4 avsnitt, känns som om den bygger på en bok (uppbyggnaden är lite BOKIG!) men det vet jag inget om.

Inga kommentarer: