Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 5 januari 2018

Jag vaknar lite för tidigt

sett till hur sent jag somnar.
Men är inte så förfärligt trött ändå, men det kanske kommer senare.
Idag har jag först ett möte och sedan ska jag åka till stan och laga min telefon. Det har liksom gått flisor i skärmen och den är inte vidare mysig att använda just nu

Senare idag tänkte jag jobba om jag orkar. Allt över inget är ett bra resultat.
Jag har inte varit i stan på evigheter. Promenerat i den har jag nästan inte gjort sedan bombdådet, 7 april, men jag tror inte att det har med det att göra. Jag är bara inte sugen på stan, helt enkelt.
Jag vill hem till min lilla lya med min nylagade telefon.

Ungefär så, denna Trettongdagsafton.
10 dagar kvar till deadline.
Jag har liiite att ta tag i.

Hoppas att ni får en fin avslutning på julhelgerna.
På måndag är det vardag igen.
Tjoho!