Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 12 januari 2018

Jag måste säga att det är inte klokt

vad min kropp gillar att slippa socker och vetemjöl. Piggheten är en helt annan även när jag har sovit dåligt. Mina värkande händer är mycket bättre och magen är KNÄPPTYST utan ett bubbel.
Eftersom jag inte väger mig vet jag inte alls vad det gör med vikten, det visar sig i så fall på kläderna, men eftersom jag mest har morgonrock på mig så har jag har inte en aning.
(Jag vet förstås att LCHF verkligen inte är för alla så det här är enbart en redovisning av hur glad jag är att det funkar för mig.)

Idag ska jag jobba tills manuset är färdigredigerat. Jag kanske får ta en promenad, men det är inte givet mer än till Icabutiken i huset.
Jag vill gärna bli klar så att jag kan läsa igenom det i helgen. Just nu jobbar jag som en blådåre, men det finns inga alternativ.
Det kommer inte att lugna ned sig framöver, utan fortgå i samma tempo fram till den 15 maj när mamma och jag drar på två veckors semester till Cypern (122 dagar kvar, mamma!). Då har jag förhoppningsvis kunnat lämna in två kompletta manus och då har också Ett oväntat besök kommit ut som ljudbok.




Inga kommentarer: