Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 16 januari 2018

Idag fick jag en biblioteksförfrågan

från Flen om att komma dit och föreläsa den 27:e eller 28:e februari. Beroende på väder kan man ju kvista dit med bil faktiskt
Kul.

Det är lite längre och krångligare att ta sig till Hyltebruk som jag ska till den 29:e januari. Då ska jag flyga och åka buss, och det går bort två dagar för en timmas föreläsning som det naturligtvis är värt. Det tar bara lite längre tid att ta sig dit än till Flen.

Ovanför till vänster kan ni se vart jag ska i vår, om ni är sugna på att lyssna på mitt prat om mig mig mig.

Kul att det kommer in lite sådana här bokningar, trots att jag inte är aktuell med ny bok förrän i höst.
Tre av fyra lördagar i mars är jag ju på bibblor runt om i landet.
Hurra för det och tack till er som bokar mig.

Nu slutar jag jobba för idag, hela eftermiddagen har jag läst min, väldigt braiga, kommande roman – och får fortsätta i morgon för nu märker jag att jag missar de fel som jag ska hålla koll på.
Jag har avbokat Friskis (ställt mig i kö till ett pass på torsdag istället) men måste till frissan klockan 12.
Så jag hinner läsa ett par timmar på förmiddagen och sedan måste jag jobba hela kvällen tills jag är klar.
Jag har sagt onsdag till min redaktör, men inte vilken tid. Hehe.

Det var det.
Tisdag och snö.
Det funkar för mig.




1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Sådan kaos vi har här kan jag med säkerhet säga att jag kommer inte till Hylte heller...