Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 21 januari 2018

Jag beger mig hem i morgon.




Det ska bli snö på tisdag och onsdag och det har jag ingen lust att köra i så jag bränner hem till min korrläsning så får den ske i soffan istället för i stolen här.

Idag har jag flängt runt i min takt och då går det fort. 
Hela förmiddagen åkte jag skidor, sedan åt jag lunch, åkte runt och tittade till mina gamla favvisställen inom en mils radie och sedan avslutade jag med en våffla på Joängets våffelstuga innan jag åkte tillbaka till stugan och skottade resten av det som jag hade lovat.

Resten av den här dagen håller jag mig inne. Jag ska uppdatera mig lite på vad som hänt i världen idag och sedan städa bort mig, packa och lägga mig i sängen och se på några avsnitt av någon favvisserie.
I morgon drar jag tidigt så att jag hinner jobba lite när jag kommer hem.
Jag har haft ett par perfekta dagar här. Om jag ska jobba måste jag dock ha lite bättre ställen att sitta på, både för rygg och rumpa.



1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Det var kort men intensivt! Ta det nätt hem.