Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 8 december 2017

Jag ska inte säga att jag är uppgiven,

men det tar liksom aldrig sluuuuuuut.
Och min hårborste har jag letat efter sedan jag kom hit!

Sedan är jag en sådan jäkla petimeter. Ingenting får störa. Jag tror att det är ögat som är känsligt och registrerar allt, vilket ger mig ett mindre spel om något känns fel. Det är därför jag får så många hål mina väggar, det ser bra ut när det ligger parat på golvet men väl på väggen så stööööör det.
Well.
Så långt har jag inte kommit än, för det som passade på väggen i Farsta passar inte på väggen här. Väldigt märkligt men så är det.

I andra lägenheten hade jag ett förråd på typ tre kvadratmeter (kanske något mindre) och det var perfekt att slänga in grejer i, men ett sådant har jag inte här. Ett mindre källarförråd, men där vill jag inte lägga "allt", ifall det blir inbrott.

Och så måste jag investera i en garderob (och frakt och montering) för jag står inte ut med trådbackarna som ingår. Sorry, men det gååååår bara inte.

Tack, nu har jag fått klaga lite och det känns genast mycket bättre. Nu ska jag tvätta håret utan att borsta det och sedan ta nya tag.
I morgon ska jag jobba. Signering i Huddinge. Det ska bli kul, jag har inte varit i den bokhandeln tidigare.

Wohoo.
Nu köööör vi!

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Då kanske du får köpa en ny hårborste innan i morgon ;)