Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 19 november 2017

Världens bästa Jonathan

bjöd mamsegull på lunch igår, efter att vi hade sett nya lyan och burit bokhyllor som jag hade köpt på Blocket. De skulle ha varit tre, men den tredje gick inte in i Fårdan så den ska jag hämta i morgon.
Smart av mig. Färdigmonterat och klart för 90 kr styck.

Tre sådana här ska stå under min bardisk. Det är ändå golvutrymme som är över eftersom jag inte ska ha barstolar där. De slukar nog en hel del av mina böcker.


Det återstår fortfarande att lösa "matbordssituationen" eftersom jag funderar på att ha skrivbordet i sovrummet.
Och jag har också tänkt att jag ska strunta i att måla, eftersom det finns sprickor i väggarna både i sov- och vardagsrum. Jag tänker att Stockholmshem ska fixa det på något sätt och då kanske man kan göra någon form av deal med målning när det blir aktuellt (efter en besiktning, tänker jag, eftersom huset är så nytt - 2015)

Typ så, efter en natt när jag har sovit åtta timmar prick!







4 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Smart lösning på problemet!

Eva-Lotta sa...

Verkligen en smart lösning!

Annika Estassy sa...

Fiffigt! Och så roligt att få göra fint även om det är skitjobbigt att flytta.

Åsa Hellberg sa...

Elisabet, ja, visst är det!

Eva-Lotta; ja, tack!

Annika: ja, men jag tror att det blir lättare eftersom jag småflyttar under två veckor nu. Då får jag in porslin, böcker, gardiner, kläder innan själva flyttdagen hade jag tänkt:)