Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 1 november 2017

Nu har jag fått löfte om att någon från Stockholmshem ska ringa mig i eftermiddag.

Håll en tumme, det gör jag ...

Annars då?

Min bästis Helen fyller 60 idag, vilket är så obegripligt att jag föredrar att tänka 50 istället.
Hon är i New York med sin dotter och en väninna och firar . Just nu tror jag att hon äter champangelunch på The Boathouse i Central Park. (Hon var inte i närheten av hemskheterna igår, tack och lov. De hade varit där dagen innan)
Vi hade pratat om att jag kanske skulle åka dit också, men det var innan bokreleaser, flyttar och annat som ställer till det både ekonomiskt och tidsmässigt för mig.
Förhoppningsvis får jag fira henne på något sätt när hon kommer hem.
60.
Helt galet.

Annars idag då?
Jo tack, jag har jobbat. Min gamla nacke bråkar lite, så jag har suttit och stått om vartannat.
Nu har jag lagt av för idag, för jag måste tvätta så det är det jag pysslar med under eftermiddagen. Det, och att handla.
I morgon ska jag byta däck och på fredag piffa till håret inför de sista engagemangen det här året; Ludvika, Ockelbo och Vuxenskolan.

Sedan är det stopp på turnérandet för i år, och jag ska fokusera på böcker och flytt.

Nästa år har jag en bokning i januari och sedan en i mars, än så länge.
Båda i Småland. Hyltebruk och Gislaved.
Hurra för det!


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Håller båda tummarna!

Åsa Hellberg sa...

Tack, det hjälpte!!