Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 28 november 2017

Jonathan och LInnea har fått ett förstahandskontrakt,

och idag ska vi åka förbi och kika på utsidan (i Sundbyberg), innan vi åker vidare till Ikea och bio - Mordet på Orientexpressen.
Deras kontrakt är från första januari så nu blir det flyttar på alla möjliga håll i den här familjen.
Hurra för det!

Jag tar en paus från min egen idag, så till vida att jag inte flyttar något till lägenheten. Däremot ska jag passa på att åka förbi återvinningscentralen med skräp när jag ändå åker till stan och hämtar ynglingar. Jag har många stekpannor och kastruller som verkligen har gjort sitt och som är för repiga för att skänka vidare. De är nog inte särskilt nyttiga längre, tror jag.

Det var väl det.
Tisdag och sex dagar kvar till flytt.






5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Grattis till dem!

Anna Christina sa...

Ett förstahandskontrakt. Grattis till det, och dem! Och bra där med lite bio i alla förberedelser. 😊

Åsa Hellberg sa...

Tack till er båda! De är så glada!

Annika Estassy sa...

Skönt att det ordnade sig!

Åsa Hellberg sa...

Ja, fantastiskt!