Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 15 november 2017

Jag har verkligen haft en jätterolig resa till Ludvika.

Välarrangerat, varm stämning, roliga författarkompisar -både nya och gamla bekantskaper - och många skratt.
Verkligen lyckat.
I natt sov jag som en kratta, tror att jag borde ha låtit bli den sista koppen kaffe igår vid 23.00.

Nu har jag druckit rätt många koppar idag också, så håll en tumme för att jag somnar gott. Är sugen på att lägga mig snart, men måste hålla ut ett tag till.
I morgon ska jag upp väldigt tidigt igen och åka till Gävle Ska först vara med i P4 Gävle klockan 11.00 och sedan vidare till Ockelbo och biblioteket där för en föreläsning i morgon kväll.

Sedan är turnerandet över för i år.
Det sista jag gör i november är att prata med Annika Estassy, men det är hemma här i Stockholm (på Söder.)
Tre signeringar i december och sedan är det ett nytt år.
O M G.

Jag köpte en ny almanacka igår. Har inte så många bokningar att hålla reda på än, men jag hoppas på att det trillar in lite.
Å andra sidan har jag en hel del att göra i skrivstugan i vår.
Hur mycket återstår att se.
Kul ska det bli, oavsett.

Det var det.
Hoppas att ni hänger med till Gävle/Ockelbo på Instagram.






Inga kommentarer: