Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 6 november 2017

Flytt och städ, Check!

Nu tror jag inte att någonting kvarstår.
Jag ska köpa egna kartonger. Man kunde få låna det men då står jag med dem i mer än en vecka efteråt och jag står inte ut med det, istället säljer jag eller kör till återvinning med dem så fort de är uppackade. Det är så pyttelitet i lägenheten att det helt enkelt inte finns plats att förvara dem.

Den här flytten ska jag göra annorlunda, jag ska köra över kartonger redan när jag får nycklarna, tre dagar innan hela lasset går.
Allt porslin tänker jag ta dit själv och alla kläder. Det måste räcka med 20 flyttkartonger, annars har jag behållit för mycket.
Strategi och planering känns som min paradgren.

Wohoo.

(Det här måste vara som att föda barn. Man glömmer hur jävligt det var förra gången.)


2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Räkna med lika många kartonger som kvm i din nya lägenhet. Det brukar stämma ganska bra.

Simona sa...

Blir matt bara jag läser om det. Vill aldrig mer flytta.