Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 24 november 2017

Det var väldigt trevligt hos Annika på Vuxenskolan igår.

Tiden flög iväg. Och vad kul det att få frågor, för omväxlings skull. Dessutom från någon som hade sett till att vara påläst. Som kan genren.
Tusen tack, Annika! Det gjorde du otroligt bra!

Idag ska jag inte shoppa på Black Friday, vad jag vet.
Det jag kanske behöver är än så länge bara kanske, som tvättmaskin.
Om jag springer på en bra dammsugare kan jag kanske ta den. Jag har en känsla av att min sprutar ut mer än den behåller numera. Men jag kommer inte att leta aktivt.
Jag satsat på sex kartonger idag, alltså två resor. Det är ungefär en mil en väg, så det är inga större problem att åka två gånger (om det inte är snökaos förstås.)

Hej så länge!


4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Lycka till!

Annika Estassy sa...

Vi måste göra om det!

Åsa Hellberg sa...

Tack Eva-Lotta

JA, Annika, det gör vi! Om inte inför publik så kan vi väl ses ändå!

Annika Estassy sa...

Absolut!