Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 8 november 2017

Det är ju så himla kul när man får mejl från förlaget om att ens bok går bra.

Det var ju inte riktigt fallet förra året för då slet vi mer våra hår faktiskt.
Men Sonjan har sålt dubbelt så mycket inbundet som Gloria och FEM gånger fler ljudlyssningar (Storytel, Bookbeat, Nextory) under exakt motsvarande försäljningsperiod - 7 veckor.
Numera kan man som författare dessutom följa försäljningen dag för dag, vilket förstås gör det olidligt spännande, särskilt de första fyra veckorna när en stor del av volymen går ut.

Jag har ju jobbat med siffror tidigare och tycker till exempel att det är vidrigt när jag ska sätta mig med mina redovisningar (som moms - som ska in nästa vecka) men när jag väl sitter där framför datorn och räknar tycker jag att det är jättekul och nöjdheten efteråt är ju fantastisk.

Jaha.
Det var det den här morgonen.
Jag jobbar på.
Tack vare den där momsen, som ska vara inne på måndag, så går en av dagarna bort fram till nästa veckas turné.
Jag har exakt fem dagar på mig att göra klart det jag hade tänkt i det hemliga manuset innan det ska skickas in igen.
NU kör jag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gläder mig med dig.
Sanna

cyndi sa...

Bra att det går bra.
Men Gloria.
Som var så bra.
Hon ligger här på min "närmastskrivbordetbokhylla".
Läst dubbla gånger.
Hon kanske hakar på Sonja nu.