Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 7 oktober 2017

Jag känner mig rastlös idag.

Jag tror att det är en bieffekt av att det är många resor nu.
Alltså motstår jag impulsen att GÖRA massor. Istället lägger jag mig i min soffa och viftar med tårna och läser ut min reskamrat Camilla Grebes spännande bok "Husdjuret."
Och så måste jag handla för de dagarna jag är hemma nu.
Wohoo.

Igår hivade jag ut alla pelargoner som jag haft i fönstret i vardagsrummet. I nya lägenheten finns inte alls så många fönster som här (dessutom bara åt ett håll) så att spara några blommor till nästa år kommer inte på tal.
Jag har mina favvisar doftrankorna som jag tror att jag kanske ska ska ta med, som är gamla som gatan men som fortfarande ger en blomma ibland. Vi får se när jag packar hur jag gör med dem.

Och på tal om packning så måste jag göra mig av med kläder.
Jag har många "tänk om" som hänger i garderoben. Men nu får inte allt plats och jag måste välja bort det som jag faktiskt inte använder.
Och böcker!
Kuddar.
Gardiner! Kära nån, vad mycket gardiner jag har.
Jag vet ännu inte om det finns något förråd, det är sånt jag måste ta reda på när jag väl kommer till kontraktsskrivningen.

Well.
Jag behöver vila, jag ser det nu när jag skriver.
Handla. Det är allt jag får GÖRA idag.
Tjingeling.




Inga kommentarer: