Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 8 oktober 2017

En bra söndag väntar, förhoppningsvis peppar peppar.

Jonathan Linnea och jag ska se Borg och umgås.
Det är det bästa jag vet.

Jag vet många föräldrar som betraktar sina barn som sina bästa vänner men det gör inte jag. Och jag vet att Jonathan inte vill det heller. Han sa själv för några år sedan att han behöver en mamma, inte en bästis. Vad det betyder för hans del tror jag är support, någon form av gränser och att någon påpekar att han ska ha på sig en mössa.
Nevertheless,
att umgås är en höjdare!

Hurra för mig!

I morgon är det måndag, tvättdag, ompackningsdag och så är det rent av nödvändigt att måla om naglarna. Jag har inte gjort det sedan mässan och de är i ett bedröööövligt skick.
Veckan efter ryker de, för då ska jag REDIGERA. Det ser jag fram emot. Det har inte blivit så mycket skrivet på att tag. Först var jag sjuk och sedan release/turné.
Men nu så (peppar peppar igen) måste jag för att jag har en deadline!

Det var väl det.
Söndag.
Känns fint på något sätt.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser inte heller att min dotter och jag är bästa vänner. Jag är fortfarande mamma men min dotter är inte mitt barn längre utan min vuxna dotter. Vilket är ungefär det som du beskriver- samt att vi kan ha ett annat utbyte av vår relation. Önskar dig ett fint avslut på helgen.
Sanna

Eva-Lotta sa...

Man ska inte vara bästa vän med sina barn/sin mamma. Tycker inte jag iallafall.
Blir kul att höra vad ni tyckte om Borg. Vi såg den för några veckor sen.

Åsa Hellberg sa...

Sanna och Eva-Lotta; tumme upp!