Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 25 september 2017

Uppe i da otta



för att jag helt enkelt inte kunde somna om.
Jag fixar möjligtvis det senare. Det brukar vara så det funkar när jag inte har sovit tillräckligt.

Idag måste jag till centrum och handla och så måste jag upp på en stol för att tvätta bort lite klister i taket, men spacklingen skiter jag i nu. Kom på att jag nog lika gärna kan göra det i flytten, jag måste ändå måla om ett par väggar och då kan personen som målar, om jag inte gör det själv, ta takets små hål också.
Det blir många hål efter mig. Jag tycker om att ha många tavlor och bilder på mina väggar och det är verkligen inte så att jag måttar exakt första spiken ...

Igår städade jag i alla fall undan och dammade i vardagsrummet. Idag ska jag fortsätta med sov- och badrum och börja fundera på kläder till mässan (skojade bara, det har jag tänkt på sedan i juni ...)
Mest för att jag inte vet vad som passar. Dumt att packa för tajta kläder, menar jag. Motsatsen är det inte tal om just nu. Det gör inget. Bara jag får känna mig bekväm är jag nöjd.

Det var väl den här morgonens rapport.
Möjligtvis återkommer jag senare.
Wohoo.



2 kommentarer:

Eva Andersson Bommelin sa...

Hej.
Nu har jag lyssnat på hela Sonjas andra chans. Lika bra som dom andra och hoppas det kommer fler. Det finns ju många obesvarade frågor...
Snälla, jag vill inte skiljas från dessa tjejer.
Kram / Eva

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack, Eva.
Vi får väl se vad som händer framöver. Först har jag i alla fall typ 38 andra som ska skrivas!