Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 20 september 2017

Då kan vi verkligen säga att den här lanseringen är igång.


Igår var det finfint evenemang på Oscarsteatern och äntligen fick frk Hellberg stå på den scenen.
Även gamla drömmar kan gå i uppfyllelse.
Ps, hade rött. Tack för support!

Här intervjuar Josefine Thomas Ledin, som kommer med en bok om sitt liv inom kort.
Utöver honom var det Per Hagman (som jag minns som en yngling som beskrevs som ett underbarn när han debuterade), han pratade om att han älskade romance. Andra som var där var Lotta Gray, Katrin Sandberg, Emelie Schepp, Emilia de Poret och Ebba von Sydow.  

Nu ska jag träna, handla, försöka lägga upp en arbetsplan för redigeringen av Nikki och rensa lite hemma inför visningen av lägenheten på tisdag. Jag har fortfarande inte blivit kallad till kontraktsskrivning av den nya så det är ju spännande ...


3 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Så härligt det låter, Åsa. Förstår att det måste ha varit en upplevelse.

Kristina sa...

Du var så härlig på scenen, klockren! Och helt rätt beslut att bära rött :) Hoppas att vi syns fler gånger i framtiden - kanske som författarkollegor, vem vet?

Åsa Hellberg sa...

Elisabet; ja, det var roligt!

Kristina; tusen tack! Och lycka till!!