Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 17 augusti 2017

Underbar dag i Stockholm så här dags.

Elva grader utanför köksfönstret (min mest perfekta temperatur), solen strålar och jag är på väg till stan och förlaget inom kort.
Nu ska det förvisso bli varmare under dagen, men det känns ändå i luften att hösten är på gång. Och så blir det mörkare tidigare. Underbart! Jag vaknar nu, vid den här tiden på året.
Älskart!
Nästa vecka drar träningen på Friskis igång igen och den här terminen ska jag verkligen träna även om nacken gör ont (den är fortfarande bedrövlig, jag orkar bara inte prata om den jämt.). Jag har inte promenerat på hela sommaren och känner mig totalt osmidig. Nu längtar jag efter träningsvärk.

Jag gick inte på visningen igår. Istället går jag idag, ser en annan lägenhet i samma hus men högre upp.

Tjoho.


Inga kommentarer: