Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 24 augusti 2017

Superswede. Väldigt berörande film om Ronny Pettersson.

Eva, som jag såg den med, kände både honom och hans fru och väldigt många av dem som deltog i filmen. Det gjorde förstås upplevelsen ännu starkare.

Själv har jag varit med just Eva på två F1 lopp. Ett i Monaco och ett i Budapest.
En väldig speciell upplevelse.
Jag är glad att jag fått vara med om den.


3 kommentarer:

Simona sa...

Läste en jättefin intervju med dottern i Hemmets.

Ska du se Borg-filmen också?

Åsa Hellberg sa...

Ja, det ska jag.

Ebba Range sa...

Min son tipsade om filmen för ett bra tag sedan. Ett måste att se.
Han var en liten plutt, den där dagen, då hans absoluta idol skulle köra och vinna. Min lille plutt satt på en pall, på första parkett, förväntningarna var skyhöga ... som han grät sedan ... ja, jag gråter nu ...