Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 18 augusti 2017

När jag har fått en ny bok har jag alltid läst igenom den

och markerat korrfel.
Utom i Toscana för den hade jag jobbat så mycket med att jag inte orkade läsa en gång till.

Så idag läser jag Sonja. Det är en toppendag för det eftersom det ska regna här hos mig. Inte mig emot. Igår var det sommarvärme (när jag var i stan) och det är tyvärr för sent för det nu om ni frågar mig.

Det var väl det.
Fredag.
Rätt bra dag i förorten.

(Ps, lägenheten igår var jättefin och jag skulle gärna bo där. Har tackat ja, men har många före mig så det blir nog inte aktuellt.)

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Spännande med både genomläsning och lägenhet!

Åsa Hellberg sa...

Ja, verkligen!