Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 8 augusti 2017

Jag har kommit igång bra den här morgonen,

och nu gjorde jag det vågade att skicka det jag har (en sjättedel, kanske) till min förläggare för någon form av nejnejnej eller jajaja.

Jag vet ju fortfarande inte om det är något för Forum även om det jag har skrivit hittills skulle vara okej. Det handlar inte alls om femtio plus och kärlek och då kanske det skulle passa bättre någon annanstans.
Vi får se om det ens blir ett manus. Vad jag gör av det om Teresa inte gillar, vet jag inte. Mitt självförtroende är kanske inte gott nog för att färdigställa det i så fall. Den utmaning kan vara för stor.

Idag ska ska vädret här bli okej, men det känns som om sommaren i Sverige är över för min del. Jag vill väldigt gärna vara brun men i år verkar det vara kört. Jag gjorde ett kort försök på balkongen igår men det blåste för mycket. Det blåser idag med, så jag kan med gott samvete stå kvar bakom/hänga över skrivbordet resten av dagen.

Det var väl det.
Tjohej så länge.




Inga kommentarer: