Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 16 augusti 2017

Administrationen avklarad och inbetalad.

Nu ska jag göra mig något piffigare för en intervju med fotografering för Mitti, som är en lokaltidning i Stockholm.
Min hårfärg är på en osannolik utväxt och jag tänker inte göra något med den förrän i början av september så att frisyren håller lanseringsperioden ut. Jag är lite rädd om mina tunna strån och i sommar har det fått vila från allt. Har inte gjort något med det sedan början av maj - och det syns!

Update:
Hann inte skicka det här förrän nu när jag kom hem igen.
Senare idag ska jag titta på en lägenhet, som jag ju gör ibland, och sedan samla ihop material inför i morgon när jag ska träffa Teresa och PR i stan.
Nu kaffe (igen.)

Wohoo.


1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Hur var lägenheten?