Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

(12 september, Eskilstuna stadsbibliotek)
(19 september Books & Dreams, Stockholm)
(21 september, Biblioteket Farsta)

(Mässdagarna i Göteborg:

Torsdag 28 september, Books & Dreams, Stora teatern.
Fredag 29 september, Bokmässan:
08.00 Frukost med bloggare.
11.00-12.00 minglar i Bonniers monter.
14.30 - 14.50 Bonniers monter, stora scenen, samtal med Teresa Knochenhauer, signering.
Månpockets monter, 16.30-17.00

30 september, Bokmässan
10.00 Bonniers lilla scen, samtal med Ebba Östberg, signering.
12-13.00 Minglar Bonniers monter.)

OKTOBER:

(3 oktober, Vimmerby, bokhandeln)
(4 oktober, Västervik, bokhandeln)
(5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle)

(10 oktober, Höganäs, bokhandeln)
(11 oktober, Båstad, bokhandeln)
(12 oktober, Ystad, bokhandeln)

(21 oktober, Sala stadsbibliotek 11.00)

(26 oktober Fjällbacka Stora hotellet)
(27 oktober Hedemyrs, Tanumshede. 16.00-18.00)
(28 oktober, Bok & Blad, Torp, Uddevalla. 11.00-13.00)

NOVEMBER:
(14 november. Bokens afton Ludvika.)
(16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo, bibliotek.)

23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy

DECEMBER
9 dec 12-13 Signering Huddinge Akademibokhandeln
15 dec 15-16 Signering Mall of Scandinavia Akademibokhandeln
22 dec 13-15, Signering Farsta centrum, Akademibokhandeln

2018

Januari 29:e Hylte folkbibliotek Hyltebruk
Mars 25:e Gislaveds bibliotek


måndag 10 juli 2017

Jag slutade att använda näsdroppar

för något år sedan, men när Misse dog gick det inte att låta bli dem eftersom jag grät så att jag inte kunde andas annars.
Och sedan dess har de hängt med, även när jag INTE gråter.
Alltså är det dags för avvänjning igen.
Det gick bra senast, man får stå ut med obehaget att inte kunna andas genom näsan ett par dagar, men sedan brukar de mesta - inte allt - vara över.

Förra gången började jag med att trappa ned med svagare barndroppar ett par dagar, och det är så jag ska göra nu också.

Ps, andra vanor jag har slutat med genom åren är ju cigaretter och nikotintuggummin (och därefter vanliga Extra). Nikotintuggummina kan jag fortfarande sakna, men är glad att jag inte återgick till något sådant när jag var ledsen utan "bara" näsdropparna.


4 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag fick ett (som jag tycker) jättebra tips av en pharmaceut: istället för att vänja båda näsborrarna samtidigt, så slutar du bara att spraya i den ena. När den sedan är avvand, då slutar du spraya i den andra också.

Åsa Hellberg sa...

Smart, tack!

Simona sa...

Och jag använde saltlösning. Och började avvänja mig dagtid. Tog bara till natten nån dag eller två. Finns även nåt som heter rhinocort, tror jag, som hjälper.

Åsa Hellberg sa...

Tack!