Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 3 juli 2017

Eftersom ni säker undrar ...

Skolan jag gick i ettan till sexan i Fjällbacka låg vid bilen ni ser rumpan på till vänster i bilden med mormor och morfars hus (två inlägg nedanför det här.)
Så 20 meter kanske.  Jag kunde gå när det ringde in.

Vi var några klasskamrater som hade så nära. Lena, Anki, Lars, Anders, Krister ...
Nu är alla gamla väldigt medelålders, och Anders som sprang in i vår kök och slog mig inför förvånade morföräldrar är numera civiliserad och har slutat slå småflickor som är tre år yngre.
I alla fall hoppas jag det.

Minnen minnen minnen.

I morgon kör jag hem igen; nöjd och glad och lite röd om näsan.







1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Vilken tur att den busungen inte kör samma taktik än ;) Visst är det roligt att tänka tillbaka ibland! Kör försiktigt när du ska hem!