Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 30 juli 2017

Så här hade vi det igår kväll.


Under dagen var det uruselt väder och på kvällen kröp de yngre gänget (mina tre brorsbarn, Jonathan och Linnea) upp i sängen och såg på film. Faster Åsa låg i soffan.
Vaiana. Störtmysig. Enligt Arvid, 10 år, den bästa film han någonsin sett.

Vi bor hos min brorsa på hans gård, i en liten tillbyggnad till huset som har två rum och kök. Jag ockuperar det lilla rummet med våningssäng och Jonathan och Linnea sover i dubbelsängen i vardagsrummet. De flesta möblerna är från det lilla huset som jag hade i Fjällbacka och meningen är att jag ska kunna vara där mer nu när Misse är i himlen. Nästa gång blir nog i slutet av oktober då det är meningen att jag ska göra en västkustturné . I alla fall Tanum och Uddevalla. Möjligtvis också Lysekil.
Vi får se, just det är inte klart än.

Idag är det också grått och planen för dagen är inte klar. 
Jag är med som chaufför och låter andra bestämma.





1 kommentar:

Simona sa...

Vad mysigt!