Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 18 juli 2017

Den här har varit superviktig för mig.



Andra somrar.
I år har den inte varit i gång eftersom det inte har varit varmt. Jag vet inte ens om den funkar längre.
Det kanske kommer i augusti. Förra året höll jag igång balkonglådorna till in i oktober, har jag för mig, för sommaren var ju strålande då och med en värme som höll i sig läääänge.
I slutet på nästa vecka åker jag och kidsen till västkusten och det vore toppen med fint väder.

(Jag längtar ju alltid efter höst så för min del får det gärna bli både mörkare och kallare efter resan till brorsan och hans familj, det skulle inte göra mig ett dugg.)



Annars idag?
Jo tack, jag klev upp alldeles för tidigt men nu står jag här vid skrivbordet sedan en stund och ska börja jobba. 
Fin tisdag, så här långt.



2 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Soliga dagar går min även denna sommar eftersom hela min lägenhet har västerläge och blir litet varmare för var dag som går.

Åsa Hellberg sa...

De är ju bra de där fläktarna:)