Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 26 juli 2017

16.13 och jag har jobbat sedan 08.00

Men nu satte jag punkt och fasiken, jag gillar verkligen verkligen verkligen Nikki.
Nu ska jag inte titta på manuset igen innan jag får feedback från min redaktör, vilken kan dröja till sen höst/vinter. Tanken är att den ska komma ut hösten 2018, så jag är som vanligt i god tid, men det beror ju mest på att jag skrev två böcker på ett år; Nikki och Sonjas andra chans, och att vi valde att lansera Sonjan före Nikki.

Wohho.
Jag är verkligen supernöjd så här långt.
Nu ska jag tömma Fårdan på allt som ligger i bakluckan, så att jag kan fylla henne i morgon igen. Då med resväskor.



1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Hemma om och har läst ikapp, vilka drömmar du har ;)