Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 30 juni 2017

Jag hade glömt Nikki, i alla fall hur den berättades.

Och jag blev positivt överraskad.
Den är bearbetad redan, två gånger till och med (tror jag), men visst finns det grejer jag ska ändra men över lag är den relativt klar ändå och efter 30 sidor är jag såpass nöjd att jag åker till västkusten i några dagar utan att tänka på att jag absolut MÅSTE redigera under de dagarna.
Det måste jag inte eftersom min deadline är i mitten av september.

På västkusten är det sol, alltså åker jag till den och mamma i ett par dagar.
Vi hörs därifrån.
Vill ni se bilder gör ni det bäst här.


Inga kommentarer: