Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 12 juni 2017

Jag blev så himla glad

när Jonathan hörde av sig och sa att Linnea var ledig på midsommar och att vi kunde göra det som vi har pratat om så länge: åka till Kolmården, som var vår tradition när han var yngre.
Vi har varit där flera gången. Senast samma år som de installerade den hemska linbanan, 2011 såg jag i gamla bloggen. Jag älskade den gamla parken, men förstår ju att det är bättre för djuren att åka över dem istället för att ratta runt en bil där de bodde.

Förra året på midsommar var vi på Berns asiatiska och sedan bjöd jag dem på drinkar på Grand hotell, vilket förstås också var mysigt men Kolmården är verkligen vår grej och det ska bli jätteroligt att åka dit med Jonathan och Linnea.
Medan de åker linbana ska jag titta på schimpanserna.
För en gång linbana, aldrig mer.






Inga kommentarer: