Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 28 juni 2017

Då har vi första delen i en plan klar.

Jag ska redigera Nikki i sommar, för att sedan lämna den till redaktör innan bokmässan. Den är ju redan bearbetad men jag har tankar på vad jag vill göra annorlunda och det påverkar förstås hela romanen som det gör när något är färdigskrivet.
Sedan är tanken att ska jag påbörja något nytt medan redaktören jobbar med Nikki, och Teresa är helt med på tåget när det gäller den idén.

Det ger så otroligt mycket att träffa min förläggare. Hon är jättebra på att peppa och komma med feedback som fyller mig med ny energi.

På fredag börjar jag jobba med Nikki. Det ska bli ett sant nöje!

Inga kommentarer: