Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 9 maj 2017

Tisdag och jag ska till stan.

På möte med förlaget: förläggare, marknadschef, agent och  – möjligtvis – pr.
Jag ser fram emot att komma ut på hösten för en gång skull. Sonjas hemlighet kom ut då (Sonjas sista chans kom ju ut i början av maj samma år), men annars har mina böcker betraktats som vårböcker.

Kul att testa något nytt och att vara med på bokmässan som jag inte har varit de två senaste åren.
Bonniers har brutalt många författare och bara de som är aktuella får åka (om man inte har en programpunkt som jag hade 2014) eller om man är av annat allmänt intresse - typ megasäljande.

Jag vet inte hur programmet för mässan ser ut än, har inte fått det, men jag vet att jag ska vara med på Books and dreams på torsdagen och det ska bli buskul.
Redan de 19:e september är det här gänget med på samma event, men i Stockholm.





4 kommentarer:

Kristina sa...

Kul med bokmässan! Och vilken rolig höst du har inplanerad för övrigt. Kanske dyker jag upp på Books & Dreams eller författarsamtalet :)

Elisabet Nielsen sa...

Jag vet inte om du sett det, Åsa, men du har angivit olika datum för Books & Dreams i Stockholm. Det står den 19:e september uppe i "Program för hösten"-delen av sidan och den 18:e september nere i texten.

Åsa Hellberg sa...

Tack Elisabet, 19e ska det vara såklart!

Kristina, ja, gör det!!

Simona sa...

Kul - den i Stockholm vill jag gå på!