Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 2 maj 2017

Jag tjurar

för att jag måste åka till stan med bilen igen för att någon, vem det nu är, har gjort något fel.
Grr.
För det betyder ju att jag måste åka tillbaka i eftermiddag och hämta den.
Jag har verkligen ingen lust och borde kanske försöka stt så småningom hitta en verkstad i min förort istället för på Söder.

Men jag är trött som tusan just nu, det är säkert det som är det största felet.
För egentligen borde jag skämmas och vara glad för att jag har en bil.

Jag ska i alla fall hinna till sjukgymnasten efter bilavlämningen.
Det går sådär med min nackspärr.
Aldrig helt borta men vissa dagar är bättre än andra.

Typs så.
Tisdag.
Nja.

Inga kommentarer: