Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 13 maj 2017

Blonderad,

och just nu samlar jag ihop papper jag behöver för resan.

Det var väl det. Fler händelser än så har jag inte att berätta om.

Jag har packat det mesta och i morgon ska jag först och främst handla till Jonathan och Linnea.
Sedan måste jag bestämma mig för vad jag ska ha på mig när jag reser.
Min rumpa gillar fortfarande inte sömmar och resten av mig gillar inte tajt. Det är den kombinationen som kommer att styra valet.

Nu ska jag göra en jättegryta med köttfärssås till kidsen, sleva i mig lite av det själv och sedan måla naglarna och heja på Robin.
Wohoo.










1 kommentar:

Elisabet Nielsen sa...

Mitt bästa tips är jersey-kjolar, hur ledigt och skönt som helst. I ditt fall får du leta leta modeller med helt bakstycke, utan störande utan söm/sömmar där bak, men det finns många olika modeller att få tag på.