Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 14 april 2017

Nu är mitt påskfirande över.

Men vi hade en störtmysig kväll som avslutades med att vi såg en film med bland andra Jeff Bridges. En modern western: Hell or High water.
Bra och prisbelönt.







Men innan det: Jag fick fina blommor,






Vi åt och åt och åt. 






Och till sist också tårta eftersom jag fyller år om ett par veckor och för att Jonathan och Linnea älskar den.

Den fick serveras i en låg stor skål, eftersom fatet jag brukar använda gick förlorat i min senaste separation och det hade jag glömt. Jag ska försöka komma ihåg att skaffa ett nytt nästa gång jag är på Ö&B, där jag köpte det förra för en tia.




Jag hade tänkt tvätta idag, men struntar i det. Jag behöver en dag av ren sysslolöshet.
Ligga i soffan och läsa-dag. Häxan, av Läckberg. 
Det ska bli mig ett sant nöje!

Hoppas att ni också har det som ni vill ha det!


2 kommentarer:

cyndi sa...

Ser fint ut. Firandet.
Med tårta och allt.

Och jag såg framför mig hur du slängde tårtfatet på nån.
Men det var säkert inte så dramatiskt.
(Jag är liksom inne i mitt dramatiska skriv-tänk)
Såg fina tårtfat på Röda Korset förra helgen.
Sysslolöshet. Bra grej det.

Ska nog ägna mig åt det en del av helgen.
Resten ska jag måla och läsa.

Åsa Hellberg sa...

Cyndi: Glad påsk!