Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 13 april 2017

Han – alltså Misse –

accepterade till sist att jag hade bytt klädsel i soffan. Det har jag gjort massor med gånger utan problem tidigare, men nu var det något som inte passade herrn förrän jag sprejade mjukmedel på hans nya filt.
Innan det la han sig i sovrummet en stund.
Och i badrummet.
Min plutt.

När jag inte har honom längre inbillar ju jag mig att jag ska ta en restresa och sticka iväg med möjligtvis en sekunds eftertanke.
Packa ned dator och bikini och bara dra.
Well. Vi får väl se hur det blir med den saken.
Just nu finns han ju här och dominerar mitt liv fullständigt.

Idag fortsätter röjandet av allt jag har lagt i hallen, och sedan ska jag handla.
Skärtorsdag, minsann.
Idag kommer påskkärringar eventuellt på besök i den här delen av landet. Det är naturligtvis helt fel.
De ska komma på påskafton.

Mitt ris är rosa.
Jag fick ju spader av en stackars blomma som gick i gult, så jag tordes inget annat än att matcha kuddarna den här gången.





Jaja, ett helt spretigt blogginlägg.
Men så är det när man har semester!



3 kommentarer:

cyndi sa...

Inget ris här.
Men grannkatt som gör sitt bästa för att dominera våra liv.
Flisfiltar flyttas runt efter hennes önskemål.
Blicken när vi glömt att lägga en filt på hennes stol under trappen.

Och kärringar kommer det säkert.
Både idag och på lördag.

Regn också.

Det blir film och bok.
Perfekt.

Ha en fin semesterhelg.

Linas drake sa...

Här domineras vi fullständigt också, av främst 2 väldigt bestämda små missar. Tredje missen gillar inte socialt kattliv men dyker upp vid sagodags. Då vill hon vara med, nära, nära... :-) De är härliga, katterna!

Eva-Lotta sa...

Inget ris och inget pynt här. Så tråkig är jag.