Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 6 april 2017

Det blev inte så mycket gjort idag,

kanske 25 sidor eller något sådant.
55 om dagen återstår till och med söndag.
Det funkar om jag bara kommer igång i tid.

Nya tag i morgon.
Jag är grym på nya tag. Har tagit sådana i hela mitt liv. Det här är en piss i Mississippi i jämförelse med tag jag tagit tidigare.
Bá så att ni vet.

Nu ska jag äta smörstekta vaxbönor (och lite kyckling). Satan i gatan vad gott det är.

Jag äter det som jag trivs med. Blir bara trött på all matinfo. När jag läser kostdoktorns sida om LCHf blir jag mest förvirrad. Just nu ska man inte äta så mycket protein. Och naturligtvis inga kolhydrater. Återstår då fett.
Hur? Ska man hälla i sig olivolja?
Jag är förvirrad och då gör jag det som passar mig och min mage och hud och onda svullna fingrar (som är så mycket bättre nu känns det som): inget socker och inget vetemjöl (även om jag fuskade häromdagen på tågresan.)
Hurra för det.

Inga kommentarer: