Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 16 april 2017

På onsdag ska jag ansöka om nytt pass.

Var inte rädda. Det är bara jag.




Jag har bokat tid. Passet går ut i juli, men vet av erfarenhet att ju närmare sommaren vi kommer desto svårare att få tid, alternativt är köerna gigantiska.

Tänk att fem år går så himla fort. 
Jag var gravt missnöjd med bilden ovan. Vi skaffade nya pass, både Jonathan och jag, och medan han är sig lik så är inte jag det.
Jag sträckte mig mot kameran och det var där jag gick fel enligt sonen. Jag skulle sänkt hakan något istället. 
Så på onsdag ska jag göra det. 

Får man le nu för tiden?
Till Helen som var här igår sa de vid något fototillfälle: sluta grimasera (när hon log.) Det vill man ju inte höra.



Inga kommentarer: