Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 23 mars 2017

Vissa dagar är jag hungrigare än andra,

och idag tror jag att det beror på att jag inte åt frukost förrän typ klockan 10 (och varit uppe sedan åtta.)
Så i halvtid, efter jag hade handlat, åt jag en baconomelette på tre ägg.
En timma senare var jag fortfarande hungrig, och då bakade jag mina mandelscones lite snabbt och satte i mig fyra stycken, med smör och ost på, medan jag redigerade resten.

Nu är jag hungrig igen (!) men ska ändå vänta lite.

För övrigt kan jag berätta att solen fortfarande lyser finfint i min förort, trots att klockan är fem.

Det var väl det.
Bra dag.

Vi hörs i morgon.


2 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Somliga dagar är man vrålhungrig och äter allt som händelsevis råkar komma i ens väg och tittar litet längtansfyllt på Pressbyrån (som olyckligtvis finns inom synhåll från vardagsrumsfönstret) och undrar om man inte skulle göra en 100%-igt onyttig (och dyrbar) provianteringstur dit. Andra dagar är man mera "Mat? Mattider? Åh, men jag är ju inte särskilt hungrig just nu."

Med all redigering du gör just nu arbetar förmodligen din hjärna väl så hårt som någon elitidrottare gör fysiskt och kräver energitillförsel därefter.

Åsa Hellberg sa...

Haha, jag det kanske är så!