Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 23 mars 2017

Nu är halvleken slut,

och tror ni att jag är laddad för nästa tio sidor?
Inte ett dugg. Men det är nu agnarna skiljs från vetet, mina vänner, för trots antipatin mot att göra mer idag så kommer jag att göra det.
Men jag vill väldigt gärna att ni ska veta att det är under någon form av fjantig protest.
Och jag tror att de här sidorna är rätt kul, så det kommer säkert att gå finfint när jag väl börjar.
Men först en kopp kaffe.
Okej?


4 kommentarer:

Simona sa...

Kämpa Hellberg!

Heja från min sida om stan!

Åsa Hellberg sa...

Tack. Kamp, Ahrnstedt, kamp!

Eva-Lotta sa...

Ja, jag är säker på att du fixar det!

Åsa Hellberg sa...

Tack Eva-Lotta!