Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 16 mars 2017

Jag gjorde inte ett dyft i manuset igår,

så idag blir det hårdkörning fram till i eftermiddag då jag ska titta på lägenhet. Inte för att flytta nu, men för att se hur det ut i hyreslägenheterna i mitt centrum (som ligger ett par kilometer härifrån).

Det är ju onekligen så att det är mer praktiskt att bo där, med gångavstånd till allt.
Men. Jag älskar min lägenhet.
Ska jag byta måste jag kunna se framför mig att jag kan göra en annan jättefin.
Och så länge jag har Misse är det nog inte aktuellt.
Vi får se.
Jag ska i alla kolla lite.

Ibland tänker jag ju att jag ska skaffa en etta när han inte finns längre. En billig, eftersom jag är ressugen som tusan.
Jag betalar nästan åtta och fem idag och om man kan halvera det skulle resan vara intjänad.

Jaha, det var det denna torsdag.
Jag har tagit piller mot nacken som är för jävlig idag, men humöret är på topp.
Det är bra för både mig och redigeringen.

Jag återkommer med svar till dig Åsa!




2 kommentarer:

Ebba Range sa...

Gå på varenda visning som du blir erbjuden, man lär sig otroligt mycket. Jag gick på ca 25 under ca ett halvår innan jag fick den jag ville ha ... då var jag nr nio i kön - ändå blev den min. Kör hårt!

Eva-Lotta sa...

Att titta skadar aldrig! Det är lärorikt!