Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 26 mars 2017

Jag bakar mandelscones,

och under tiden de gräddas surfar jag lite.
Numera har jag ju slutat att göra det före tio sidors jobb annat än en snabbis på nyhetssajterna, men om jag nu ändå ska vänta på bröden så ...

Jag bakade igår också.  För att äta som någon slags brunch. Men det blir det ju på sätt och vis idag också eftersom allt blir en timme senare.
Dessutom såg jag de avsnitt jag hade kvar att se av säsong 3 av Grace & Frankie, denna ljuvliga serie som Netfix sänder.

Det var det.
Frukosten är serverad och jag börjar snart jobba.
Den där solen som ska vara så varm här idag har jag än så länge inte sett röken av, men kommer den får jag väl gå ut som alla andra. Så länge strävar jag på med Sonja3.



Och Ps, det brukar sägas ett bra manus kan sammanfattas väldigt kort.

Så här se en pefekt plott ut (om Grace & Frankie från Wikipedia) och det spelar förstås ingen roll om den är till en bok, film eller tv-serie.

Plot[edit]

The series follows Grace, a retired cosmetics mogul, and Frankie, a hippie art teacher, whose husbands, Robert and Sol, are successful divorce lawyers in San Diego. Grace and Frankie's lives are turned upside down when Robert and Sol announce that they are in love with each other and are leaving their wives. Now, the women, who have never particularly liked each other, are forced to live together and support each other as they navigate the next chapter of their lives.




Inga kommentarer: