Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 24 mars 2017

Jådåminsannsåatt.

Ungefär 90 sidor kvar att redigera, så min tidsplan håller än så länge.

Jag har dessutom redan hunnit rensa balkongen på gamla växter som har stått hela vintern, jord som har legat i en stor kruka och sopat upp så mycket som möjligt efter en nedklippt buske.
Sedan rann det vatten ned till balkongen under, men eftersom ingen har flyttat in efter skottlossningen - och den nästan skrämde livet ur mig - så är det med en smak av vedergällning som mitt blomvatten droppar ned på den.

Egentligen borde jag nog gå ut. Det är jättefint väder och solen skiner. Men jag är så himla trött att jag tror att jag lägger mig en stund istället.
Det känns som om jag behöver det mer.

Vad ska ni göra i helgen om ni är lediga?
Ska det bli fint väder där ni bor?

5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Ja, det ska nog bli fint väder i helgen. Idag har jag städat altanen och umgåtts med minsta barnbarnet. Vi får ta itu med husvagnen i helgen och sen på söndag ska jag träffa alla döttrar :)

cyndi sa...

Skriva.
Väder?

Anonym sa...

Skapligt väder +13 på gång. Klippa buskar mm i trädgården och "pyssla" rent allmänt ☺️. Samt sjunka ner i soffan med en bra bok och njuta av helgen! Kanske även ta bilen till havet 5 min bort till en grå klippa och solglitter. Önskar dig en skön helg! Kram Monica

Anonym sa...

Om det blir fint väder i helgen här i Sundsvall. Som dom har lovat. Då blir det att mysa ute. Kanske pimpla,el koka kaffe över elden,sola mm. / Meit

Åsa Hellberg sa...

Härligt! Tack för update!